Συχνές ιώσεις; Μήπως έχετε έλλειψη βιταμίνης D;

gripi-i-epoxiki-iosi

06 Feb Συχνές ιώσεις; Μήπως έχετε έλλειψη βιταμίνης D;

gripi-i-epoxiki-iosiΦεβρουάριος  2017

 

Αν είσαστε από αυτούς που παθαίνετε πολλές ιώσεις τον χειμώνα, ίσως πρέπει να εξεταστείτε για τα επίπεδα βιταμίνης D στο αίμα σας. Πολλές μελέτες αναφέρουν ότι η έλλειψή της εξασθενεί το ανοσοποιητικό μας.

Η βιταμίνη D είναι μια λιποδιαλυτή βιταμίνη, η οποία κυρίως παράγεται από το δέρμα όταν εκτίθεται στον ήλιο. Κάποιες, μικρές βέβαια ποσότητες, μπορούμε να προσλάβουμε και μέσω ορισμένων τροφίμων.
Η έλλειψή της συμβάλλει στην δημιουργία της οστεοπόρωσης, ενώ νέες μελέτες δείχνουν πως σχετίζεται και με πολλά χρόνια νοσήματα, όπως ο διαβήτης, οι λοιμώξεις, καρδιοπάθεια, μερικές μορφές καρκίνου και πλήθος αυτοάνοσων νοσημάτων.

Οι μελέτες έχουν δείξει ότι τα επίπεδα της βιταμίνης στον οργανισμό μας είναι χαμηλότερα τον χειμώνα, την κατ’ εξοχήν εποχή των αναπνευστικών ιώσεων, καθώς και ότι η βιταμίνη μετριάζει την φλεγμονώδη αντίδραση των λευκών αιμοσφαιρίων που αναπτύσσεται καθώς προσπαθούν να καταπολεμήσουν τους ιούς.
Ακόμα και στις ηλιόλουστες χώρες, όπως η δικιά μας, οι μελέτες παρουσιάζουν ότι παρά την ηλιοφάνεια, η ανεπάρκεια βιταμίνης D είναι πολύ συχνή κυρίως τον χειμώνα, όταν το 70% των ατόμων ηλικίας άνω των 65 ετών έχουν έλλειψη της βιταμίνης.
Το ποσοστό αυτό φτάνει το 90% στα άτομα άνω των 80 ετών, ενώ στις ηλικίες κάτω των 65 ετών είναι 50%.
Η έλλειψη της βιταμίνης είναι συχνή και στα παιδιά και στους εφήβους, κυρίως κατά την σχολική περίοδο και στις αστικές περιοχές.

Οι φυσικές πηγές από τις οποίες προσλαμβάνουμε, μικρές βέβαια, ποσότητες βιταμίνης D, είναι τα λιπαρά ψάρια, όπως ο σολομός και οι σαρδέλες, τα αυγά και οι γαρίδες. Υπάρχουν επίσης εμπλουτισμένα τρόφιμα (π.χ. γάλα, χυμοί, δημητριακά,).  Αν δεν τρώτε συχνά τέτοιου είδους τρόφιμα, είναι δύσκολο να καλύψετε τις ανάγκες σας σε βιταμίνη D τον χειμώνα, καλό είναι να συζητήσετε με τον γιατρό σας το ενδεχόμενο να λάβετε κάποιο συμπλήρωμα.